Joomla TemplatesBest Web HostingBest Joomla Hosting

Maratonul olimpic al shoppingului londonez

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Vote)

In septembrie 2011, Londra a deschis, cu mandrie, cel mai mare shopping mall al Europei, Westfield Stratford City, in zona devenita deja sinonima cu Jocurile Olimpice din acest an – Stratford, din estul capitalei.

Londra

Inaugurat cu cateva luni inainte de startul oficial al competitiei olimpice, mall-ul foloseste sigla si logo-ul Jocurilor, fiind pentru prima data in istorie cand un intreg centru comercial isi deschide portile sub egida Olimpiadei, aflandu-se direct in lumina reflectoarelor. Investitia se ridica la 10 milioane de lire sterline, iar proprietarii australieni, firma Westfield, spera ca asaltul turistilor asupra Londrei sa-i ajute s-o amortizeze cat mai curand.

Organizatorii JO 2012 au amenajat in cadrul mega-centrului comercial o zona care va fi chiar poarta de intrare in Olympic Park. Potrivit estimarilor, aproximativ trei sferturi dintre spectatori vor patrunde in zona olimpica prin mall, pana la cordoanele de securitate. Cei mai de vaza oaspeti vor fi insa chiar sportivii participanti, printre care vedete de prima marime din toate sporturile, care vor fi cu siguranta un magnet, atat pentru londonezi, cat si pentru turisti. Mall-ul va gazdui, de asemenea, zona oficiala de primire pentru echipa olimpica a Marii Britanii. Tot aici va exista si un magazin specializat in suveniruri oficiale cu olimpiada, caci organizatorii si-au stabilit o tinta indrazneata – aceea de a strange cel putin 80 de milioane de lire sterline doar din vanzarea produselor licentiate, purtand emblemele oficiale ale competitiei.

Stratford

Uriasul centru comercial Westfield Stratford City este un adevarat „oras in oras” si totodata o noua atractie metropolitana pentru pasionatii de shopping si distractie. Desi creat ca un paradis al bunurilor de larg consum care se te imbie sa cheltuiesti, mall-ul se doreste a fi mult mai mult decat atat: o experienta completa de lifestyle, din care shopping-ul este doar varful aisbergului. Spatiul este inovativ si dinamic, creat pentru o noua generatie de consumatori, care doresc sa-si petreaca intr-un mod cat mai eficient, dar si mai agreabil putinul timp disponibil pe care-l au la dispozitie. Asadar, un loc in care distractia, socialul, mondenul si experienta turistica se intalnesc in mod fericit cu shoppingul.

Westfield

Chiar inainte de a ajunge la destinatie, clientii vor putea verifica via sms situatia locurilor de parcare disponibile si un sistem sofisticat de parking ii va ghida spre locurile  vacante. Cu ajutorul hartilor interactive ce vor putea fi transmise si pe terminalele mobile, vizitatorii vor putea gasi rapid magazinele de interes pentru ei, dar si ruta optima intre acestea.

In interior, pe ecrane digitale-gigant vor rula informatii turistice, astfel incat turistul ajuns in oras sa aiba la dispozitie dintr-o singura privire ce se intampla in oras: evenimente, concerte, spectacole, manifestari sportive. Cu alte cuvinte, un urias ghid turistic digital, menit sa-ti faca cunostinta cu Londra si tot ce are ea mai bun. In plus, 3 hoteluri ce insumeaza peste 600 de locuri de cazare (Holiday Inn, Premier Inn si Staybridge Suites), cel mai mare cazino din Marea Britanie, un cinema cu 17 ecrane digitale de ultima generatie, un centru de bowling, mai multe zone dedicate famiilor, cu facilitati pentru copii, si mai ales o panorama spectaculoasa asupra Olympic Park. Tot aici s-a deschis, pentru prima data in incinta unui mall, o piata cu produse proaspete -  The Great Eastern Market.

Stratford

Statisticile sunt impresionante: peste 200.000 de vizitatori pe zi la doar cateva luni de la inaugurare (cifra asteptata sa creasca fulminant pe perioada Olimpiadei), 5000 de locuri de parcare, peste 240 de retaileri, peste 70 de baruri, cafenele si restaurante (dintre care nu lipsesc Wagamama, GBK, Strada, Pizza Express, Nandos, Jom Makan, Las Iguanas, TGI Friday, Giraffe).

Pe langa brandurile britanice de renume in domeniul fashion-ului -  John Lewis, Marks & Spencer, Burberry, Jaeger, Reiss, LK Bennett, Next, Burton sau Dorothy Perkins, multe alte nume sonore din lumea retailului mondial al acceptat provocarea londoneza:  Boss, Versace, Armani, Esprit, Gap, Bershka, Gap, Tommy Hilfiger, Pull&Bear. Iar lista nu e, nici pe departe, inchisa.

East End reuseste astfel sa „ia fata” mall-ului West End, pana acum, liderul retailului londonez. Westfield afirma insa ca mall-ul din estul Londrei va fi mai degraba o zona complementara celei vestice, caci estul Londrei, pana nu demult o zona industriala, a fost pe nedrept ignorat pana in prezent. Odata cu demararea pregatirilor pentru Olimpiada, insa, zona de est a devenit, brusc, centrul "operatiunilor", suferind o profunda transformare.

Cea mai apropiata gara este Stratford International, care, prin Eurostar, are conexiuni cu Paris si Bruxelles (circa 2 ore) si St. Pancras International, accesibila in circa 7 minute. De asemenea, la noul mall se va ajunge fie prin intermediul retelei metropolitane de transport subteran (metrou) si suprateran, precum si  cu Crossrail.

 

Despre shopping-ul in Londra poti citi si aici.

Despre organizarea JO 2012 la Londra poti citi si aici.

Despre transportul londonez poti citi aici.

Despre cum sa calatoresti in Londra cu buget redus poti citi aici.

Westfield

Adaugă un comentariu

Numele:
Email:
Comentariu:
yvComment v.2.01.1

Cele mai recente articole

Galerie foto - Roportal www.cere.ro Adauga site in top online turism ghiduri
toateBlogurile.ro  Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau Submit Your Site SmartNetBook.ro TopSiteuri.ro - Adauga si site-ul tau - Director web Cazare director web Director web Ghiduri turistice publicitate online, web design si promovare pe internet